Veelgestelde vragen (FAQ)

Klik op een categorie voor specifieke vragen

Tarieven

Is pinnen mogelijk aan boord?

Pinnen en contactloos betalen aan boord is mogelijk.

Accepteren jullie creditcards op de pont?

Betalen met credit card is mogelijk.

Is er een groepstarief beschikbaar? En dien ik hiervoor te reserveren?

Er is geen groepstarief beschikbaar. U kunt vanaf 10 personen een tien rittenkaart aanschaffen, Reserveren is niet mogelijk.

Is de veerpont geschikt voor een rolstoel of scootmobiel? Passagiers met beperkte mobiliteit?

U mag met uw rolstoel en scootmobiel aan boord en kunt eenvoudig het benedendek oprijden d.m.v. de stabiele laadklep.

Mag de bakfiets/tandem/scooter/(brom)fiets ook aan boord?

U mag zowel met bakfiets als tandem aan boord, ook de scooter en (brom)fiets zijn toegestaan

Mag de auto ook aan boord?

Horsterveer is een fiets-/voetveer, Auto’s en motoren zijn niet toegestaan op de veerpont.

Mag mijn hond mee aan boord?

Uw hond mag kosteloos mee aan boord.

Scroll naar boven

Digitale strippenkaart

Zijn de aangeschafte strippen onbeperkt geldig?

De waarde van het saldo op uw pas blijft onbeperkt geldig. In geval van prijsverhoging zal de ritprijs worden verhoogt.

Digitale pas verloren?

U kunt een nieuwe pas aanvragen door in te loggen in uw account en hier een nieuwe pas aan te vragen. Voor het aanvragen van een nieuwe pas rekenen wij eenmalig €7,50.

Scroll naar boven

Algemeen

Waar kan ik terecht voor gevonden voorwerpen?

Alle voorwerpen die achterblijven op de veerpont worden verzameld door de bemanning. Bent u iets kwijt, neem dan contact op met de bemanning op 06 54 96 47 84. U kunt gevonden voorwerpen ophalen bij de veerpont.

Kan ik een factuur ontvangen van de overtocht?

Na aankoop ontvangt u aan boord een bon met omschrijving en BTW.

Scroll naar boven

Dienstregeling

Hoelang duurt de overtocht?

De overtocht duurt ongeveer 10 minuten.

Vaart de veerdienst op feestdagen?

Veerpont Horsterveer vaart het hele jaar met uitzondering van de kerstvakantie i.v.m. onderhoud. Van 1 november tot 1 maart vaart de pont NIET op zaterdag, zondag en feestdagen in deze periode.

Als ik een retour koop, kan deze ook op een andere dag worden gebruikt?

Een retour kunt u alleen gebruiken op de dag van aankoop. U dient dezelfde dag heen en terug te zijn gevaren.

Waar vind ik actuele informatie m.b.t. stremming van de veerpont?

Zodra de pont uit de vaart wordt genomen zal deze informatie direct terug te vinden zijn op de website en op onze facebook pagina Veerpont Zeewolde-Horst. Wij zullen er alles aan doen om de pont z.s.m. weer te laten varen.

Wat zijn de alternatieve reis middelen in geval van stremming?

Indien de pont uit de vaart wordt genomen zullen er bussen op werkdagen worden ingezet om te zorgen dat u alsnog op uw bestemming komt.

Scroll naar boven